Wycieczka klasy 6a do Krasiczyna i Przemyśla

Dnia 2 października br. klasa 6a wraz z wychowawcą, panią Moniką Krasny oraz panem Konradem Kidą wybrała się na wycieczkę do Krasiczyna i Przemyśla. W planie mieliśmy zwiedzanie zamku rodziny Krasickich, wejście na wieżę widokową, zwiedzanie Przemyśla oraz pieczenie kiełbasek i zjazdy na torze saneczkowym.
Sprzed budynku szkoły wyjechaliśmy o godz.7:15, do Krasiczyna dotarliśmy około godz.9:00. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po otaczającym zamek malowniczym parku. Z wielkim zainteresowaniem wysłuchaliśmy opowieści pani przewodniczki o historii zamku i jego właścicielach. Dowiedzieliśmy się, że zamek został wybudowany pod koniec XVI w. przez Stanisława Krasickiego. Początkowo pełnił funkcję obronną – otoczony był wysokimi murami, fosami i rzeką. Następny właściciel, Marcin Krasicki, rozbudował zamek i przekształcił go w rezydencję obronną. Zamek ma kształt czworoboku z wewnętrznym dziedzińcem i 4 basztami: Boską, Papieską, Królewską i Szlachecką. Na dziedzińcu podziwialiśmy dekoracje sgraffitowe, czyli rysunki tworzone w tynku. Następnie udaliśmy się do parku, gdzie czekało na nas ognisko i kiełbaski.
Po posiłku udaliśmy się w dalszą drogę do Przemyśla – jednego z najstarszych i najpiękniejszych polskich miast. Miasto urzekło nas krętymi, stromymi uliczkami i przytulonymi do nich wiekowymi budowlami. Przewodnikiem po Przemyślu był pan Konrad Kida, który zaskoczył nas dużą wiedzą na temat tego miasta. W Przemyślu zwiedziliśmy m.in. archikatedrę greckokatolicką i rzymskokatolicką oraz Rynek. Po pokonaniu 266 schodów prowadzących na wieżę zegarową podziwialiśmy piękną panoramę miasta i jego okolic. Następnie, jadąc krętymi serpentynami, dotarliśmy na wzgórze, na którym znajduje się taras widokowy, stok narciarski i tor saneczkowy. Tor saneczkowy okazał się świetną atrakcją i pomimo dość brzydkiej pogody i panującego zimna wszyscy chcieli jak najdłużej z niego korzystać. Do Malawy wróciliśmy około godz.16:00.
Wycieczka bardzo nam się podobała, wszystkim dopisywały świetne humory. Wyjazd był również wspaniałą okazją do bliższego poznania się z panią Moniką, która w tym roku została naszą wychowawczynią.